Holzberg Jeseníky | ubytování, wellness, restaurace | +420 722 175 749 | recepce@holzberg-jeseniky.cz

en de

Běžecké tratě

Jestli jste milovníky běžeckých lyží, tak Suchá Rudná je pro Vás tím pravým místem. Jeseníky v zimě nabízejí až 450 km udržovaných běžeckých tratí. Okolí Vrbna pod Pradědem nabízí 53 km upravovaných tréninkových a turistických tratí pod Vysokou horou ve směru na Annaberg, Suchou Rudnou a Hvězdu. Trasy jsou řádně značeny turistickým i místním značením. Ve Vrbně je nástup na tratě z parkoviště u vleku na Žižkově ulici, kde je umístěna informační tabule. Další informace je u vjezdu do lesa nad vlekem. V Andělské Hoře je možné připojit se na trasu u kostela na Anenském vrchu. Tratě se upravují rolbou a třemi sněžnými skútry minimálně jednou týdně vždy v pátek. V případě sněžení se upravují denně. Údržba běžkařských tratí a okruhů je podporována grantem Moravskoslezského kraje a provádí ji Sportovní Gymnázium Vrbno pod Pradědem.

Z Karlova vede řada běžeckých tras směrem Alfrédka – Jelení hřbet nebo přímo do výše položeného areálu na Pradědu. Pravidelně je upravováno 70 km běžeckých tras.

Upravované lyžařské běžecké tratě v okolí Suché Rudné

trasa A

Suchá Rudná – křižovatka Podlesí – Pod Železným vrchem 4.1 km
Suchá Rudná – Pod spádnicí – Malá Hvězda 3.9 km

Trasa A navazuje na rozcestníku Pod Železným vrchem na udržovanou červenou turistickou trasu z Malé Morávky do Karlovy Studánky. Na rozcestníku Malá Hvězda navazuje trasa Jeseníky 6A na udržované trasy z Karlovy Studánky, Vrbna pod Pradědem, Andělské Hory a Ludvíkova. Pro zájemce o delší túru navrhujeme trasu Suchá Rudná – Pod Železným vrchem – U Školky – chata Hubertka – Ovčí vrch – Malá Hvězda – Pod spádnicí – Suchá Rudná v délce 16 km. Profil trasy je velmi příjemný a vhodný již pro mírně pokročilé lyžaře.

trasa B – Peryho okruhy

Běžecké okruhy u Suché Rudné, 2 km a 2.5 km.

Trasa B – běžecké okruhy jsou určeny pro běžkaře, kteří mají zájem o kratší „sklouznutí" v bezprostřední blízkosti svého ubytování, případně si chtějí poprvé zkusit požitek z běžeckého lyžování.

trasa C

Stadiónek u Suché Rudné, spojnice Suché Rudné s trasami A a B, napojení tras na lyžařský vlek, možnost bruslení.

Prostřednictvím trasy C jsou trasy A a B napojeny na střed Suché Rudné, napojení na lyžařský vlek.

Z Andělské Hory do Suché Rudné

Nástup na červenou značku u kostela na Anenském vrchu, u Anenské myslivny odbočte po žluté na Malou hvězdu, z Malé hvězdy po modré dolů k Suché Rudné, trasa dále pokračuje do Malé Morávky.

Z Andělské Hory na Hvězdu

Nástup na červenou značku u kostela na Anenském vrchu, u Anenské myslivny odbočit na žlutou značku, po žluté až na Hvězdu. Dále je možné pokračovat po modré do Karlovy Studánky a Vrbna pod Pradědem.

Okruh u Anenské myslivny

Nástup na červenou značku u kostela na Anenském vrchu, u Anenské myslivny odbočte na žlutou, asi po dvou km doprava na červenou a zpět k myslivně.

Z Andělské Hory do Vrbna pod Pradědem

Nástup na červenou značku u kostela na Anenském vrchu, okolo Anenské myslivny rovně až k lyžařskému areálu ve Vrbně pod Pradědem. Dále je možné pokračovat po modré značce Ludvíkovem na Malou hvězdu a dále až do Karlovy studánky.